Selekcijska komisija: Maja Đurinović prof., Dr.sc.Višnja Kačić Rogošić i Željka Turčinović, dramaturg
OBRAZLOŽENJE
Prijavljeno je 26 radova, od kojih je komisija trebala izabrati i izabrala 6 predstava, trudeći se zadovoljiti kriterije kvalitete i formalne i sadržajne raznolikosti pristupa plesu i pokretu na hrvatskoj plesnoj sceni. Ovaj odabir nije rezultat preglasavanja nego argumentiranog dijaloga i ponovnog pregledavanja materijala, te je u potpunosti zajednički.
Zagrebački plesni ansambl, Borna Babić:
OKVIR
Predstava u izvedbi četiri odlične, međusobno osjetljive, usklađene plesačice (Margareta Firinger, Andreja Jandrić, Sintija Kučić i Jovana Zelenović), donosi sklad i dosljednost elemenata: jasnoću slike, zvuka i pokreta. Plesačka tijela u početku su dio vlastitog svemira, ali kako život ima obilježje kolektiva, logično se stvara okvir u kojem se krećemo, živimo
komuniciramo i tražimo bliskost. Dramaturški zaokružena cjelina razvija se postojanom dinamikom od osjećaja neke uvjetne slobode do izraženoga, ali i ograničavajućeg stava, i komunicira promišljanje postupaka normiranja i potkopavanja, redefiniranja iznutra i izvana; povremeno u posve oprečnim
smjerovima. Okvir, koji plesačice same postavljaju i učvršćuju na sceni, oko sebe, može se pojmiti kao represija, prijetnja, izolacija, ali i kao rješenje, zaštita, osjećaj pripadnosti, isticanje ili sloboda od pretjerane mogućnosti izbora. Izvrsna glazba Nenada Kovačića i Nilsa Peschanskog svojevrstan je siguran i pouzdan okvir ovog plesnokazališnog događaja koji je ponudio novu, tjelesno vrlo vještu, profinjenu i promišljenu poetiku.
Multimedijalna koliba, Dubravko Mihanović Šimičić, Michaela Muller, Zrinka Šimičić Mihanović:
STIDLJIVOST DRVEĆA
Dirljiva predstava oniričke atmosfere i dojmljive vizualnosti, predviđena je za galerijski, komorni prostor. Harmoniju medija postiže nenametljivim vođenjem pažnje, odnosno ravnomjernim isticanjem glasa i zvuka instrumenta (Filip Šovagović), pokreta (Zrinka Šimičić) i svjetlosne projekcije (Michaela Muller). Izvedbeni materijal se uživo slaže i kombinira, izlažući proces kreiranja intimne, snovite priče tkane između tjelesne prisutnosti i virtualne stvarnosti. Multimedijalni projekt koji plijeni raznolikošću, u kojem je svaki segment izražajan, punopravan i narativan. Nenametljivo koreografiran, ples se lomi u poetskom monologu, ritmičkoj strukturi glazbe i snolikoj animaciji, a taj novostvoreni skladni amalgam stvara niz asocijacija.
De facto, Saša Božić:
WALK ON THE WILD SIDE
Duet za plesačicu i glumca (Viktoria Bubalo i Boris Barukčić) ekspresivan je, uzbudljiv i atraktivan rad kako zbog teme seksualne napetosti, fizičke agresije, divljeg plesa, noćne zabave, tako i kao postavljeno formalno istraživačko pitanje plesno-glumačke realizacije. Autor istražuje seksualnost odnosa, dodira, strasti i energija. Posebno zanimljiva je voajerska pozicija publike kojoj se plesni par izlaže sa svim pozitivnim i negativnim karakteristikama odnosa. Riječ je o oneobičavanju intimnosti i bliskosti dvaju tijela kroz emocionalno bogatu i dojmljivu igru svojevrsnih binarnih opozicija: crno i bijelo, žensko i muško, koje se relativiziraju, približavaju i prokazuju kao proizvoljne.
Organizacija -on-ona, Marin Lemić:
BI-POLAR B(E)AR/E
Autentičan autorski, muški solo koji svoju plesnu izvedbu tematski temelji na odnosu introvertiranosti i ekstroveriranosti, pri čemu se, uz ples, glazbu i govor, na vrlo sceničan i vehementan način prezentira sloboda istraživanja i definiranja vlastitog postojanja. Karizmatična izvedba Marina Lemića prenosi fascinaciju tijelom i užitak u njegovim potencijalima, i plijeni vještinom i uvjerljivošću pretvorbe. Lemić spretno i strasno tematizira ljudsku podvojenost koja rezultira radikalnim transformacijama izvođačeva stanja: budeći se iz minuciozno izgrađene autistične neprilagođenosti i svojevrsne disfunkcionalnosti tijela (koje primjerice s naporom „otkriva“ vlastite udove) utjelovljuje ulogu samouvjerenoga vladara scene, osovine i agensa plesnog rituala koji ga preuzima, i u kojem se, u konačnici, bez ostatka, zaumno, prepušta tijelu.
Divert i Plesni kolektiv Magija, Iva Nerina Sibila i Gordana Svetopetrić:
DRUGA KOŽA, TREĆE ŽENE
Intrigantna multimedijalna predstava (značajan doprinos Tare Ivanišević u vizualnom dijelu) koja proširuje granice plesa. Humanizira i otopljuje medij propitujući uvriježene standarde plesačkih tijela, i estetike pokreta. Time ispunjava marginaliziranu kreativnu nišu umjetnosti koja je angažirana u vlastitoj zajednici, naglašeno uključive, dijaloške prirode. Autorice Iva Nerina Sibila i Gordana Svetopetrić poznate su po predanom i uspješnom
istraživačkom radu na području inkluzije odnosno stvaranju uvjeta za ravnopravno uključivanje osoba s invaliditetom u plesne izvedbe. Rezultati su itekako vidljivi u stvaranju identiteta i nove pojavnosti tih osoba u scenski organiziranom kretanju i osvajanju prostora na jedan posve specifičan, neočekivan način. Predstava uspostavlja intrigantno plesno višeglasje kojim se dokidaju povlaštene kreativne pozicije, perspektive, izvođačke vještine, lokacije, a umjesto njih nudi se mreža međupovezanih psihofizičkih iskustava, svakodnevica, prostora koji nas definiraju. U prvi
plan iskaču zajednički nazivnici, ono što izvođačice povezuje, a ne razdvaja, dok se, implicitno, poziv na otvaranje upućuje i publici.
Sabmarine, Mateja Miković:
BOYS, BOYS, BOYS
U pretežno ženskom svijetu plesne umjetnosti, koreografija Boys, boys, boys donosi jedan drugačiji senzibilitet, maskulinitet, i tom se tezom, kao plesnim zadatkom duhovito i dosjetljivo poigrava. Sadržajna realizacija velikoga je raspona od komercijaliziranoga pokazivanja tijela do iskrene emotivne reakcije, pri čemu je zanimljiva inspiracija drugim, vrlo različitim tjelesnim praksama meditativne, sportske ili borilačke prirode. Nadmetanje, želja za dominacijom osnovne su imanentno „muške“ koordinate unutar kojih se, ekspresivno, i prirodno supostavljaju različiti mogući tjelesni identiteti; manje ili više ironizirani u poziciji osobnih izlaganja, ulaženja u stereotipe, „zavođenja“, impliciraju pitanja: koji su identiteti, i zašto, atraktivni, dopušteni, poželjni, smiješni? Endi Schrotter, Karlo Topolovec i Mario Nebosenko angažirano i dosljedno, s energijom i duhom održavaju predstavu zaigranom i komunikativnom.
Čestitamo autorima I organizacijama čiji radovi su ušli u završnu distribuciju gostovanja za 2022.
Također zahvaljujemo svim umjetnicima, organizacijama I udrugama koje se prijavile na javni poziv.
I dalje očekujemo Vaše prijave I time naš zajednički doprinos postprodukciji suvremenih plesnih predstava I njihovoj većoj javnoj vidljivosti.
Posebno zahvaljujemo članicama selekcijske komisije u sastavu:Maja Đurinović prof, Dr.sc.Višnja Kačić Rogošić I Željka Turčinović dramaturg, koje su vrlo studiozno I minuciozno odgledale I stručno procijenile ovogodišnju produkciju.
Žao nam je što više radova nije ušlo u završnu selekciju jer je produkcija u 2021 vrlo kvalitetna.
Također se Tim PMH zahvaljuje akademiku Dr.sc. Borisu Senkeru, kao našem savjetniku.S obzirom na to da Plesna mreža Hrvatske za distribuciju suvremenih plesnih predstava u 2022. raspolaže sa 75.000 kn, sigurno je da će se broj gostovanja smanjiti.
S obzirom na navedene okolnosti za realizaciju gostovanja ići će se prema onim partnerima koji na bilo koji način sa svojim sredstvima I resursima sudjeluju u organizaciji gostovanja I time znatno povećavaju kapacitet Mreže.
Plesna mreža Hrvatske želi ostvariti konstruktivan dijalog s plesnim
umjetnicima, udrugama i organizacijama.
Info na link ovima: 1 i 2