KOREOGRAFSKA FANTAZIJA BR. 1

Marjana Krajač

Autor, koreograf, koncept: Marjana Krajač
Izvedba: Lana Hosni, Mia Zalukar, Irena Mikec, Katarina Rilović, Irena Tomašić
Suradnja na projektu: Hrvoje Hiršl
Oblikovanje kostima: Link/Ogi Antunac & Zoran Mrvoš
Oblikovanje materijala: Valentina Toth
Tonska tehnika: Miroslav Piškulić
Tehnički direktor projekta: Duško Richtermoc
Tehnička asistencija: Leonardo Krakić
Fotografije: Iva Korenčić-Čabo i Domagoj Blažević
Komunikacija: Anita Klapan
Produkcija i realizacija projekta: Sodaberg koreografski laboratorij

Ova plesna predstava rad je renomirane koreografkinje i autorice Marjane Krajač. U formi plesne izvedbe za pet plesačica rad se bavi koreografijom u formi niza fragmenata koji raščlanjuju njene manifestacije, oblike i simptome.

KOREOGRAFSKA FANTAZIJA BR. 1 nagrađena je u 2014. godini s čak dvije nagrade:

  1. Nagradom hrvatskog glumišta za najbolje koreografsko ostvarenje
  2. Godišnjom nagradom strukovne Udruge plesnih umjetnika Hrvatske također za najbolje koreografsko ostvarenje.

KOREOGRAFSKA FANTAZIJA BR. 1 početak je koreografske serije koja se bavi isključivo pokretom i njegovim ontološkim simptomima. Serija koreografskih fantazija zaziva povjerenje i uvjerenje u esencu plesnog medija, tamo gdje je on najfragilniji, tamo gdje je on s onu stranu bilo čega što ga još dodatno naseljava, a ne proizlazi iz njega samog.

Pet izvođačica KOREOGRAFSKE FANTAZIJE BR. 1 Marjane Krajač, pet je mladih plesačica nimalo eteričnih nego naprotiv konkretnih tijela, školovanih suvremenim plesnim tehnikama, angažiranih i koncentriranih podjednako za cijeloga trajanja predstave, izloženih pogledu i blizinom svog scenskog prilaska publici i scenskim svjetlom koje otkriva njihovu kožu, kosu, tkanje kostima. Svih pet – Lana Hosni, Nika Lilek, Irena Mikec, Katarina Rilović i Irena Tomašić – vrlo senzibilno, predano i uvjerljivo slijede koreografsku poetiku Marjane Krajač koja ne želi izvana upisati način i strukturu njihova kretanja, a time i izvanjska, nametnuta gestualna značenja u predstavu, nego jasno i izravno izlaže svoj program traganja za onim što idealizirano zovemo neposrednim, prvobitnim plesom. Tom zadatku hvatanja makar titraja čistog plesa Marjana Krajač prilazi sa sviješću već iskusne suvremenoplesne umjetnice o riziku u koji se upušta. KOREOGRAFSKA FANTAZIJA BR. 1 sofisticirana je sanjarija o krhkostima i snagama prekarnog, ali slobodnog plesanja.
Katja Šimunić, Plesnascena.hr

Političnost ove predstave stoji u njenoj odlučnosti da koreografski prostor ne gradi radi želje za dokazom, nego radi želje za materijalizacijom konstantnog prostora koji će, dogovorom na iskustvenoj bazi, omogućiti osjet politike u kojoj vlada horizontalna nehijerarhija. Ovaj prostor je provokativan; on u svom trajanju i svojoj nenametljivosti dopušta gledatelju da putuje iz intelektualnog u osjetilno, iz osjetilnog u zamišljeno, iz zamišljenog u smisleno, linearno i narativno.
Pavle Heidler, Zarez