Ona/Her

MASA dance company / Aleksandra Mišić i Žak Valenta

Koreograf(i) / autor(i) predstave: Aleksandra Mišić/ Žak Valenta
Izvođačica: Aleksandra Mišić
Dizajn svjetla: Bojan Gagić
Dizajn i montaža zvuka: Tomica Kraljić

O predstavi: It’s showtime, folks! Ovo je čuvena sintagma iz mjuzikla i hit filma redatelja Boba Fossea Sav taj jazz iz 1979. godine, a koju izgovara Joe Gideon (glumi ga Roy Scheider), slavni brodvejski koreograf, svakog jutra gledajući se u ogledalo u kupaoni svog njujorškog stana dok priprema novi kazališni projekt u čemu ga opstruira karcinom s kojim je suočen. U jednom od svojih rijetkih intervjua, jedan od najvećih i najutjecajnijih koreografa mjuzikla 20. stoljeća i višestruki oskarovac Bob Fosse na pitanje novinara Davida Sheehana 1980. godine je li vrijedilo uložiti cijeli život u svoj rad, skromno odgovara: “To je teško pitanje. Sigurno da sam dobio mnogo, ja volim svoj život, mislim da bih ponekad trebao pobjeći od posla i ne dati da me preuzme cijelog i da nisam potpuno opsjednut njime, ali to se ne događa. Ja sam najsretniji na probama!” Možda je upravo tu eksplozivnost, dualizam i dihotomiju života kao i nepodnošljivost običnog života najbolje dočarao legendarni Bob Dylan u svojoj bezvremenskoj pjesmi Knockin’ on Heaven’s Door. Nedavno preminuli doajen naše video i multimedijalne umjetnosti, Ivan Ladislav Galeta ističe pak da umjetnikom moraš biti 24 sata dnevno, čime jasno sublimira dilemu odnosa umjetnosti i života ističući da su ŽIVOT umjetnika i njegova UMJETNOST neodvojiva cjelina. Kroz sličnu autoreferencijalnost, koja se provlači kroz radove navedenih izvora inspiracija, od Fossea do Galete, u ovom projektu autori se osvrću na ovu često kompleksnu simbiozu života i umjetničkog djelovanja te ponekad čak i pomalo voajerski i intimistički propitkuju vlastite stavove, uvjerenja i iskustva ne štedeći se neugode, srama, istine i lucidnosti.

Uz suptilno gradiranje zvuka Bojana Gagića, predstavu nosi plesački krajnje usredotočena, pažljivo gradirana, usporena, precizna i emocionalno zadivljujuće otvorena Aleksandra Mišić, u ovoj izvedbi do kraja svjesna svakog detalja svoje scenske ekspresije. Predstava bilježi ne samo meditativnost, nego i duboku muku plesne autorske profesije, majčinske konflikte oko izdvajanja vremena za umjetnost, kao i pasioniranu žudnju za plesom koji uživa u svom spektakularnom (gotovo brodvejskom) izdanju, na kraju ipak krahirajući pred konkretnom prazninom stvarnog konteksta.

Nataša Govedić, Novi list

Slojevit i promišljen, staložen i bez pretjeranih gesta, svjež u plesnom izrazu, solo Ona/Her potvrđuje zrelu autorsku osobnost Aleksandre Mišić.

Ivana Slunjski, Vijenac